It has been suggested that this section be
split into a new article entitled
Sequin (coin). (
Discuss) Sequins got their name from the
Arabic sikka, meaning a coin or
die. In the 13th century, the local public
mint of the
Republic of Venice was called
la Zecca, and the 3.5 gram gold coins it produced were known as
zecchin or
zecchino. The
French altered the Venetian word to
sequin and it has entered
English in that form.
Coins known as sequins were used for centuries throughout the Mediterranean, especially near the
Persian Gulf. The Venetian gold
zecchin first appeared in 1284. In 1478,
Turkey introduced a monetary unit called the sequin. In 1535,
Malta did so. Both the Turkish and the Maltese coins were gold.
In the cultures where these sequins circulated, the custom of stitching sequins and similar coins to women's clothing, particularly headdresses, face veils, and over the bosom and hips, originally arose as a way to display (and store) the family's wealth. It was this ancient custom that led to the use of sequined fabric and trims in modern fashion, and expanded the definition of
sequin beyond coins to include this particular type of decoration.
Voilà ce que j'ai pu trouver pour tenter d'avoir une piste (lol nana j'ai pas trouvé na plus mais c'est ps grave hien!! on a une piste
), alors d'après l'article cela viendrait de l'arabe
Sikka qui voulait dire pièce ou mourir . Au 13ème siècle la République de Venise l'a appelé
Zecca et la pièce de 3.5 grammes produite fut connu sous le nom de
Zecchin.
Bien et après on apprend que les femmes utilisaient des matériaux similaire pour customiser leur vêtements qu'elles appelaient
sequin/zecchin car cela avait la même (et parce qu'elles voulaient surement pas se prendre la tête à trouver un nom
). D'ailleurs en anglais pour dire une robe à paillettes par exemple on dit soir
spangle dress soit
sequin dess au choix sachant que
spangle est plus utilisé aux USA
Bon voilà l'explication que j'apporte tant bien que mal lol. Mais je tiens à rajouter deux choses
1) En fait c'est logique il y a des énormes que je pense on doit appeler sequin (je n'ai jamais regarder leur noms lol) qui ressemble à des piécettes d'or donc qd on y pense ça me paraît logique
2) c'est chiant d'être intelligente
ou du moins d'avoir un cerveau et de savoir s'en servir car du coup il a faim et en demande plus mdr
Bon allez je propose autre chose alors voyons..
qui a inventé les mot "Antilles" (oui oui c'est un mot inventé je vous le promets)??