MadmoiZelle speaks English

18 Septembre 2011
1 479
1 986
2 144
Metz
La Marquise;2584159 a dit :
I try to speack english on my twitter but i'm so afraid by my speacking level.
My principal problem in english is my way of reading. I read since my 5years old (i red before my camarade in 6ième) and i read so fast (>_<). When i'm reading in french, i read like a tgv (says my teachers, ahah). And, in english, i don't have the patience to read more (less) slowly.
But my second problem is about gramar and conjuguaison (?). You can repeat, after and after the same code about "do" "did", grammar, etc...i don't "retenir' .
I watch english or american series in english with french subtitles, and i understand "la moitié", but i'm really frustrated to be so sad for learn an another language than french.

(oh god, je sens d'içi que ce que j'ai écris à le niveau d'un cm1, j'ai honte !)

Don't worry, le seul moyen d'améliorer ton anglais c'est de le pratiquer, et c'est ce que tu fais. Après, c'est sûr que le mieux, c'est de t'entraîner à l'oral avec des natifs et les structures viendront "toutes seules". As-tu des moyens de rencontrer des anglophones dans ta ville (à la fac par exemple) ?
 
23 Juin 2011
1 759
1 059
1 174
Rennes
Van Damsel;2587550 a dit :
Tu es anglophone d'origine ? (sinon c'est du thème)

Non, mais j'étudie en Angleterre, donc c'est plus ou moins de la version, vu que l'anglais fait office de français et que je ne passe jamais par le français pour traduire quoi que ce soit, version ou thème.
 
20 Janvier 2009
2 327
1 414
5 244
Lyon
solesinmyuniverse.com
La Marquise

The more you practise (with your boyfriend or on Twitter for instance) , the more you get better . It takes time but you'll reach your goal don't worry :)

Watching series with french subtitles is very good too ! Personally i also search the lyrics of songs i like , and i try to sing (when nobody's home , of course ^^') on the rythm. It allows me to pronounce better . Then I read the translation of the lyrics and by this way, i learn new words or grammar constructions :)
 
23 Juin 2011
1 759
1 059
1 174
Rennes
Hello Brooklyn;2588198 a dit :
@La Marquise

The more you practise (with your boyfriend or on Twitter for instance) , the more you get better . It takes time but you'll reach your goal don't worry :)

Watching series with french subtitles is very good too ! Personally i also search the lyrics of songs i like , and i try to sing (when nobody's home , of course ^^') on the rythm. It allows me to pronounce better . Then I read the translation of the lyrics and by this way, i learn new words or grammar constructions :)

"the better you get" :) (Just replace the article you need by its comparative: "the darker it is, the less I can see", etc.)
 
23 Juin 2011
1 759
1 059
1 174
Rennes
To the list of tests you can do to check how well you can understand English, listening to a deaf person is one that could definitely be added!

My Security Studies lecturer is profoundly deaf, yet she's managed to make herself audible to a whole lecture theatre, which I must say is an impressive feat!

I have my last lesson today, Russian translation, which sounds like it could be fun, we'll see how that goes. We had a social with the Russian Society, and it went brilliantly, tonight, I'm out with the Russian speakers, it's a bit more daunting!
 
23 Juin 2011
1 759
1 059
1 174
Rennes
Jasma;2592495 a dit :
I want to ask my teacher if the subject that I've chosen for my research paper is "trop large" or "trop restreint", but I don't know how to say that.
Too large/wide subject?
and too limited/small subject?

thank you for your help!

Wide sounds fine, I'd probably use "restrictive" for "restreint" :)
 
16 Septembre 2005
845
98
4 924
Paris
Comment traduiriez vous "my little bearkin"? Je ne trouve aucune définition pour ce mot! Il s'agit des retrouvailles d'un couple, le mec dit ça à la nana et je bloque sur la traduction... Y a-t-il un terme affectueux en français qui y ressemblerait? C'est un dérivé d'ours, j'imagine... :erf:
 
16 Septembre 2005
845
98
4 924
Paris
Oui, certaine : je traduis les sous-titres d'un film, j'ai donc le mot sous les yeux. Il revient d'ailleurs ensuite. Et je ne parle pas la langue d'origine du film, donc pas moyen de savoir à quoi ça correspond. Tant pis, je mettrai un truc comme "ma petite chérie", puisqu'il semble que le précédent traducteur se soit fait plaisir! Merci :small:
 
27 Janvier 2011
230
208
4 744
Londres
Ithurielle;2587648 a dit :
Russe et Arabe à l'université de Manchester, donc trois langues en un parcours, c'est top-moumoute :d

Oh my God I'm your fan ! lol
What kind of studies are you doing ? I feel so stupid beside you.. (I'm only studying english spanish and of course french... you're studying the two languages that I'd love to learn for my future job but I know i'ts IMPOSSIBLE :sad: ) and How did you get the opportunity to go in Manchester?
And what would you like to do -as a job- in the future?
Oh and last question, I SWEAR! Were you a beginner in these languages or... ?

:)
 

Les Immanquables du forum

Participe au magazine !
Une info qu'on devrait traiter sur madmoiZelle ?
 
Nouvelle ou perdue ?
Pas de panique, on t'aime déjà !

La charte de respect du forum
Le guide technique &
le guide culturel du forum
Viens te présenter !
Un problème technique ?
Topic d'entraide sur l'orthographe et la grammaire
 
La chefferie vous informe
Les annonces de l'équipe concernant le forum et madmoiZelle
Rendre visite à madmoiZelle
Le médiateur du forum
Soutiens madmoiZelle financièrement
Topic dédié à la pub sur mad
Si vous aimez madmoiZelle, désactivez AdBlock !

Les immanquables
Les topics de blabla
En ce moment... !

Mode - Beauté - Ciné - Musique - Séries - Littérature - Jeux Vidéo - Etudes - Ecriture - Cuisine - People - Télévision

Envie de rencontrer des MadZ ?
Viens trouver le forum de ta ville !

Mode
Le pire de la mode
Ces vêtements qui te font envie
Ta tenue du jour
La tenue qui plaît
Tes derniers achats de fringues

Beauté
Astuces,bons plans économies & dupes
Le topic des vernis
Questions beauté en tout genre
 
Culture
Le meilleur des images du net
L'aide aux devoirs
Tu écoutes quoi ?
Quelle est ta série du moment ?
Quel livre lisez-vous en ce moment ?
Le dernier film que vous avez vu à la maison
Le topic philosophique
 
Société
Topic des gens qui cherchent du travail
Voyager seule : conseils et témoignages
Trucs nuls de la vie d'adulte : CAF, Banque, Mutuelle, Logement etc...
 
Les topics universels
Je ne supporte pas
Je ne comprends pas
Ca me perturbe
Je me demande
J'adore...
Je m'en veux de penser ça mais...

Cupidon
Le topic des amoureuses
Le topic des polyamoureuses
Les Célibattantes